İlkelerimiz ve Eğitim Felsefemiz

 

                                                    Eğitim Felsefemiz  

       Her çocuk bir bireydir ve eğitim ; bireylerin  etik, estetik, toplumsal değerlerinin  gelişimini hedefleyen ,bireye özel kişisel yaklaşımlar gerektirir.    

  • Barış, hoşgörü, demokrasi ,insan hakları ve değerler eğitimi
  • Çocuğun yüksek yararının önceliği
  • öğrencilerin bilgiyi hazır olarak almaları yerine, bilgiyi keşfetmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerin öğrenme süreci içinde uygulanması
  • Öğrencilerin en doğru şekilde değerlendirilmesini sağlayan, hem sonuç hem de süreç odaklı değerlendirme yöntemlerinin kullanılması
  • Eğitsel uygulamalarda bilmsel ve etik kurallara uyulması
  • Geçmiş, bugün ve gelecek algısında tarih bilincinin oluşturulması

                                           

                                                               İlkelerimiz

  • Adil olma:  Adalet duygusunu ve empatik düşünce sistemini benimsemek,
  • Yenilikçilik: Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir. Yeniliklere, çağdaş yaklaşımlara ve değişimlere açık olmak,
  • Bireysellik: Bireysel farklılıkların farkında olacağız. Herkesin tek ve özgün olduğunu hem öğrenme alanlarında hem de sosyal gelişim alanlarında kabul etmek,
  • Demokratik katılım:  "Bizim Okulumuz" düşüncesiyle kararların alınmasında öğrencilerimizin, velilerimizin ve öğretmenlerimizin fikirlerine değer vermek,
  • Gelişimsel ve koruyucu bir yaklaşım:  Öğrencilerimizin ne yapabildiğine değil, ne kadar geliştiğine, olumluya odaklanmaktır.